Česká strategie Cubesis, kterou jsme před časem zrecenzovali, nyní vychází v zahraniční distribuci. Před dvěma dny vyšla na GamersGate a na Desuře za nějakých pět dolarů (časem možná i na GoG, pokud hra projde jeho schvalovacím procesem). Nová verze není rozdílná jen anglickým překladem, ale navíc nabídne další devítku nových levelů, vyladěnější ovládání a nové možnosti nastavení. Vzpomínám si, že jsem si v recenzi nejvíce posteskl nad samotnou délkou hry, což nový obsah řeší a tudíž vám mohu Cubesis doporučit, pokud vám tehdy unikl.

 

Humble Indie Bundle 11 se opravdu vytáhl, neboť obsahuje jeden senzační kousek vedle druhého. Tři z nich se dokonce umístily na mém žebříčku nejlepších indie her minulého roku. Dust: An Elysian Tail jsem si oblíbil nejvíce. Jedná se o krásně animovanou bojovou skákačku, která je neuvěřitelně návyková a zábavná. The Swapper je též skákačka, ovšem silně logická, se skvělým příběhem. Dále už za jeden dolar dostanete též vysoce hodnocený Guacamelee! Gold Edition (o kterém jsem napsat chtěl, ale nakonec mi nějakým způsobem utekl) a Giana Sisters: Twisted Dreams. Pokud zaplatíte více než 4,41 dolarů, dostanete navíc logickou Antichamber a Monaco. Nezapomeňte, že obdržíte i hudbu z těchto her a zde musím doporučit soudntrack Dust a The Swapper.

 

Dear Esther je snad prokletá. Možná už jste četli o tom, jaké s ní měli autoři při vývoji problémy. Jako by to nestačilo, po vydání se dostal do problémů i port na jiné systémy. Hlavní designér hry, Robert Briscoe, se o tom rozepsal na svém blogu. Stejně tak vysvětluje, proč se pustil do portu hry do Unity. Podle něj se tak zbaví nepříznivých licenčních poplatků a navíc bude možnost hru daleko snadněji portovat na ostatní platformy. Podle všeho nejspíš bude updatována i Steam verze, z čehož mám trochu obavy. Hrál jsem bez problémů mnoho nových her na největší detaily, ale zatím jsem na nejlepší nastavení plynule nespustil žádnou hru v Unity. Respektive jsem plynule nespustil žádnou graficky propracovanou 3D hru. Robert nás ovšem ujišťuje, že optimalizace je pro něj nejdůležitější a některé části už teď jedou stejně svižně, jako ty v Source enginu.

 

Pokud na Twitteru nesledujete @LunarSoftware nebo @Oranghes, mohli byste z oficiálních stránek dojít k názoru, že vývoj Routine někde vázne. Proto Lunar Software vydali ujišťující update, že je vše v pořádku. Kromě nového screenshotu se dozvíte, že PS4 verze možná bude někdy po PC verzi, že na podpoře gamepadu se pracuje a že FOV slider není tak lehké do hry zapracovat, protože by mohlo dojít ke grafickým problémům.

 

Pokud posloucháte rádi podcasty, narazil jsem náhodou na Tone Control. Zatím je venku devět epizod, každá má něco okolo dvou hodin a v každé si Steve Gaynor (Gone Home, Bioshock 2: Minerva’s Den) povídá s nějakým vývojářem. A jelikož rozhovor vede vývojář, točí se podcast hlavně okolo vývoje, předchozí práci zpovídaného člověka a designu her. Je to velmi zajímavé a pokud se o hry zajímáte trochu víc , poslechněte si všechny epizody.

https://www.idlethumbs.net/tonecontrol/episodes

 

Byla oznámena nová adventura The Old City. Budete se procházet opuštěným městem a už jen váš průchod bude ovlivňovat příběh. Z počátku lineární průchod se později rozvětví do různých cest a každá z nich rozdílným způsobem popisuje svět a příběh. Jemné pastelové barvy připomínají trochu Dishonored, ale nenechte se zmást. The Old City bude spíše ve stylu Dear Esther či Gone Home.

 

RPS udělalo rozhovor se členy studia The Fullbright Company (Gone Home) o jejich nadcházejícím projektu.

http://www.rockpapershotgun.com/2014/02/20/fullbright-on-life-after-gone-home-their-next-game/

 

Konzole Ouya bude pamatována snad jen kvůli jednomu úspěšnému titulu – Towerfall. Ten vyjde už 11. března a zatím se prezentuje novým trailerem.