12. únor – 6. březen 2016

Dnes bych vás rád upozornil na dva tituly, které jsou sice pořád ve vývoji, ale pozornost hráčů si určitě zaslouží. Jejich společným jmenovatelem je minimalismus, ze kterého těží hlavně skvělá grafická stylizace. The Deep Dark je adventura o bloudění bludištěm, které je plné nebezpečných pastí. Ze svého mini domku na ní pracuje Conor Mccann a vyjít by mohla ke konci tohoto roku. S trailerem pak přichází Burly Men at Sea, což je adventura o trojici zarostlých rybářů, kteří se rozhodli vypravit se za dobrodružstvím. Hra stojí na skandinávské kultuře a vyjít by měla také tento rok na Steamu a iOS. Oba tituly můžete sledovat na TIG fórech zde a zde.

 

K předchozímu odstavci se váže i tento. Conor Mccann pracující na The Deep Dark se objevil v podcastu Skybox. Jedná se o novinku, která má zatím pouze tři epizody a která se bude věnovat nezávislým vývojářům.

 

Všichni jsme tak nějak tušili, že se blíží Samorost 3. Vydání je naplánováno už na 24. březen a ten den o pozornost hráčů bude soutěžit ještě akční plošinovka Slain! a adventura s mladým rysem Pawns. Jelikož považuji Amanita Design za jedno z nejosobitějších studií, asi víte, kterému titulu dám přednost.

 

Trailerů a oznámení se nám tentokrát sešlo mnohem více. 4. dubna vychází Enter the Gungeon – roguelite dungeon, co ulítává na zbraních všeho druhu. Arkádovou hratelností silně připomíná Nuclear Throne, Gungeon je však více zaměřen na uhýbání projektilům, proto místy připomíná trochu žánr shoot ‚em up.

 

Retro akce STRAFE nás tak brzy nečeká. Hotová bude asi až začátkem příštího roku, přesto tu máme nový trailer, který oznamuje, že vydavatelem bude Devolver Digital.

 

FRACT OSC je poměrně povedená hudební neonová adventura, jejíž tvůrci teď pracují na novém titulu Fulcrum. Rukopis mají pořád stejný (abstraktní grafika, syntezátorová hudba), hratelnost ovšem s hudbou už nemá nic společného. Vlastně by nemohla být vzdálenější. Fulcrum bude snowboardová hra viděná z prvního pohledu, žádný simulátor však nečekejte. Okolní krajina je abstraktní, světem se pak řítíte ve značně nerealistických smyčkách. Znamená to, že část tratě se pořád ve smyčce opakuje a tudíž máte možnost důkladně prozkoumat všechny možné cesty a nalézt klíč, který zpřístupní novou část tratě. V prvním komentovaném videu vysvětlí principy důkladněji Ben Swinden.

 

Thimbleweed Park Rona Gilberta se rozhodně neodklonil od popisu, kterým byl v roce 2014 prezentován na Kickstarteru. Klasická point and click adventura, která se nebojí oživit klasické devíti položkové ovládací rozhraní. Dokonce i grafika připomíná klasiku Maniac Mansion. Až mi přijde, že je té klasicky tak trochu moc, zvláště co se týče ovládacího rozhraní.

 

Studio Rain Games si mě zrovna moc nezískalo puzzle skákačkou Teslagrad. Nebyla špatná, jen ničím nevystupovala z řady. Ačkoliv se jejich nový titul World to the West bude též odehrávat ve světě Teslagradu, nebude tak úplně navazovat na jeho hratelnost. Tentokrát se bude jednat o plošinovku ve třech rozměrech, doplněnou o souboje s nepřáteli. World to the West také slibuje čtyři hratelné charaktery s různými schopnostmi a možnost hrát mírumilovně.

 

Near Death vypadá jako další hororovka v řadě, první pohled ovšem klame. Odehrává se sice na antarktické stanici a jeden by tedy čekal přítomnost mimozemské entity, co přebírá vzhled svých obětí. Hra ovšem žádné takové nebezpečí obsahovat nebude. Jediným nepřítelem má být nehostinné mrazivé prostředí.

 

Na následujících záběrech nevidíte nový Doom, ale Inner Chains, titul polského studia Telepaths Tree. Temnou biomechanickou grafickou stylizaci mají zvládnutou na jedničku, z traileru však akce nevypadá úplně přesvědčivě. Vzhledem k tomu, že se zatím jedná o ukázku pro kickstarterovou kampaň, byl bych s vynášením finálních verdiktů střídmý. Na titulu pracují zkušení veteráni ze studií CD Projekt RED, People Can Fly, Epic Games nebo Flying Wild Hog.