7. březen – 28. březen 2016

Nový Akumulátor vám i tentokrát nashromáždil velké množství novinek, přičemž nezanedbatelná část z nich se týká tuzemských vývojářů. Amanita Design po dlouhé době vydala Samorost 3, který po vzoru předchozích dílů sleduje putování malého skřítka po roztodivných dřevnatých planetách pokrytých mechem a lišejníkem. Pochvalných recenzí vyšlo mnoho, já se svojí přijdu snad už brzy. Samorostu se dál bohatě věnuje aktuální vydání časopisu Level, přečíst si také můžete článek na The Guardian.

Na Steamu v sekci Early Access vyšla pixel artová akce Void Raiders Pavla Hůrky. Hra je v mnohém podobná Nuclear Throne, stylizací však připomene spíše Revenge of the Titans. Void Raiders není úplně dokonalý ani originální, nejčastěji jsem měl problémy s přehledností úrovní, které jsou až příliš temné a zdi špatně viditelné. Projektily jsou také rychlé, chodby docela úzké a když to zkombinujete se zmíněnou nepřehledností, titul je občas až neférově obtížný. I přesto jsem se u něj na pár hodin zasekl (v dobrém smyslu). Akce je chytlavá a oceňuji i stromy odemykatelných schopností, které jsou na rozdíl od předmětů (jako z Risk of Rain) permanentní. Void Raiders mě tedy zaujal a až vyjde v plné verzi, očekávejte recenzi.

Na Steamu také vyšla hádanková skákačka Mimpi Dreams studia Silicon Jelly. Grafická stylizace sice není můj šálek kávy, ale pokud máte chuť na ne příliš náročnou skákačku s roztomilým psíkem, Mimpi Dreams nebude špatná volba.

Poslední novinka (která už tuzemská není, protože autor je ze Slovenska) se jmenuje Call of R’lyeh. Název moc nápaditý není a vždy když se nějaký vývojář nechá inspirovat Lovecraftem, doufám, že to nebude zmedializovaný Cthulhu. Howard napsal, dle mého názoru, mnoho lepších povídek. Taková Barva z kosmu či V horách šílenství jsou delikátní kousky, které si zaslouží být zdroji inspirací. Ale budiž, i příšerou, co má místo hlavy chobotnici, nepohrdnu. Call of R’lyeh Martina Kočíška slibuje kratší adventurní návštěvu města R’lyeh, která formátem zpracování připomene The Vanishing of Ethan Carter. Titul rozhodně vypadá slibně takže pokud chcete, dejte mu zelenou na Greenlightu.

 

Čtyřrozměrná logická adventura Miegakure mi pořád připadá z hlediska myšlenky jako naprostý klenot mezi videohrami. Intenzita videí navíc napovídá, že se titul po dlouhých letech vývoje už pomalu blíží vydání. Nová ukázka se věnuje technologii, která ve 3D zobrazuje 4D svět, který se nakonec promítne na 2D plochu vašeho displeje.

 

Neonová diablovka Hyper Light Drifter má konečně datum vydání, které je už docela blízko. 31. března však možná budou zklamáni uživatelé Linuxu, protože tato verze zatím není potvrzena a možná se opozdí.

 

Stardew Valley by se dal označit jako simulátor zahrádkáře, který to postupně dotáhne až na farmáře. K dispozici dostanete zarostlý pozemek a je už jen na vás, jak ho zkultivujete, co na něm zasadíte a postavíte. Je to kousek s pomalým rozjezdem, který vás ale překvapí kvantitou obsahu. I přes jeho zjevné kvality se titulu prodalo mnohem více kusů, než bych do nezávislé hry řekl. SteamSpy teď ukazuje okolo 733000 prodaných kopií. Na serveru Gamasutra se jediný vývojář Eric Barone svěřuje, kolik práce do Stardew Valley vložil.

 

Adventura To Azimuth možná na Kickstarteru v roce 2014 neuspěla, ale to vývoj přesto nezastavilo. Svoji existenci nám dokazuje novým trailerem a vyjít by měla začátkem příštího roku. Doufám, že se tak stane, protože To Azimuth mi připadá jako velmi lákavá kombinace Kentucky Route Zero a Akta-X.

 

Edmund McMillen a James Id připravují titul The Legend of Bum-bo. Jedná se o náhodně generované tahové puzzle RPG, které se bude odkazovat na The Binding of Isaac, kde se Bumbo nachází jako pasivní předmět, co sbírá mince a postupně leveluje.

 

Říká vám něco Wormwood Studios? Určitě ano, pokud hrajete adventury vydávané WEG. Tvůrci Primordie připravují kyberpunkovou plošinovku Until I Have You, která vychází už někdy v dubnu. Za opravdový punk však považuji fakt, že titul vytváří v AGS, který zrovna na plošinovky stavěný není.

 

 

Growbot

Už zde byla řeč o Amanita Design a právě toto studio má evidentně ráda ilustrátorka Lisa Evans, která pracuje na point and click adventuře Growbot. Určitá podobnost s hravou stylizací Botaniculy či Machinaria je zřejmá, Growbot si však jde vlastní cestou. Jeho vývoj můžete sledovat na TIGSource fóru.