28. březen – 17. duben 2016

Studio SMAC Games oznámilo izometrickou akci Tokyo 42, inspirovanou klasikami jako je Syndicate nebo první dva díly GTA. Tenká nit se ovšem táhne také k Hotline Miami a jeho psychedelicky barevné stylizaci a synthwave soundtracku.

 

Studio The Chinese Room má pro nás dvě příjemné novinky. Spekulace se potvrdili a Everybody’s Gone to the Rapture opravdu vyšlo na Steamu za 20 dolarů/eur. Když jsme se poprvé doslechli o Sony exkluzivitě, nebyl jsem zrovna potěšen. Naštěstí je čím dál více exkluzivit pouze časových a jsem překvapen, že to tak je i u titulu, do kterého vložilo peníze Sony. Druhou novinkou je oznámení, že studio chystá izometrické RPG Total Dark, které je inspirováno deskovými hrami.

 

Obra Dinn

Lucas Pope se po úspěšném Papers, Please pustil do titulu, který by nemohl být rozdílnější. Return of the Obra Dinn je příběhová 3D adventura, která pracuje pouze s dvěma barvami. Vašim úkolem je zjistit, proč je posádka mrtvá a jak zemřela. Detektivní práci vám výrazně usnadní speciální hodinky, které vás vezmou do několika posledních okamžiků života jednotlivých členů. Každý takový okamžik před smrtí je prezentován zmrazenou scénou, kterou se můžete procházet a analyzovat při tom, kdo koho oddělal.

Nově si můžete vyzkoušet GDC demo, které už jste pravděpodobně hráli, jen ne v takové kvalitě. Staré demo bylo aktualizováno o lepší dabovaný úvod, přepracovanou palubu lodi s přidanými detaily (vlnící se plachty a houpající se lana), hezké hlavní menu s několika barevnými módy a jednu další scénku, která vám možná vyrazí dech nečekanou propracovaností.

 

Zak Ayles v roce 2013 přesvědčil více než 2000 hráčů, aby podpořili jeho adventuru Lioness. Povedlo se mu to i s minimem informací o samotné hře. Hratelnost má být postavena na sociálních interakcích a vyprávění, které by mělo být pro každého hráče určitým způsobem unikátní. Zajímavé je také užití rotoskopických animací. Komunikace s podporovateli ovšem začala váznout a internetová aktivita Zaka by se dala označit za značně kryptickou. Dá se tedy chápat, proč je mnoho backerů naštvaných navzdory tomu, že doba vývoje zatím nijak znatelně nepřesáhla standardní dobu vývoje nezávislého titulu. Nedávno zveřejněné video je dle očekávání neméně kryptické, ale upozorňuje nás, že absence komunikace ještě nutně neznamená podvod. Z některých titulů je nelepší ukazovat co nejméně, zvlášť když se jedná o příběhovou surrealistickou adventuru.

 

V případě Astroneer jsem naopak rád, že je z něj ukazováno mnoho záběrů. Jedná se o nadějně vypadající survival titul, který se neodehrává jen na jedné planetě, ale rovnou v celém vesmíru. Autoři ho dokonce považují za jakousi oslavu vesmírného bádání, proto se není čemu divit, že astronautova výbava připomíná současnou techniku používanou ve vesmíru.