Na Steamu se objevila první epizoda komerční verze adventury The Lion’s Song. Freewarová verze je pořád dostupná, vyzkoušet epizodu Silence se však bát nemusíte. Je zadarmo a další tři si můžete dokoupit až vyjdou. Season Pass by měl stát něco okolo 10 Eur, ale cena se bude pravděpodobně lišit dle regionu. The Lion’s Song bude sledovat životy kreativních osob, které se potýkají s autorským blokem. V Silence je hlavní postavou studentka a hudební skladatelka Wilma, kterou její profesor poslal na odpočinek do odlehlé chatky v horách, aby se mohla plně soustředit na skládání hudby.

 

The First Tree

The First Tree je moc hezká připravovaná adventura s liškou. Za zvířata hrajeme v poslední době často a proto The First Tree může připomínat Shelter, Shelter 2, Pawns nebo připravovanou Way To The Woods, na které pracuje 16 letý Anthony Tan a o které jsem vás informoval v Akumulátoru #29. V tomto případě mi ale něco nesedělo. Dal bych ruku do ohně, že prostředí ze hry jsem už někde viděl. Měl jsem pravdu. Na Twitteru sleduji talentovaného grafika Mikaela Gustafssona a jeho Stylized Nature Pack si můžete zakoupit zde na Unity Asset Store. Nejedná se o žádnou aféru. Autor The First Tree má minimálně cit pro výběr hezkých asetů. Je ale těžké mít v projekt důvěru, když je prostředí ze hry takřka totožné s demo scénou, která je přiložena k zakoupeným asetům. Mít ve hře alespoň původní prostředí by měl být cíl každého solidního vývojáře (i když věřím, že by to mělo platit také pro grafiku).

 

Old Man’s Journey je hra o ztrátě, životě a naději. Tak popisuje svůj titul vídeňské studio Broken Rules, které můžete znát jako tvůrce postarší And Yet it Moves a nebo novější Secrets of Rætikon. Popis hry toho moc neříká, ale už jen kvůli nádherně ilustrovaným pozadím se nemůžu dočkat vydání.

 

Frictional Games nechtějí být zaškatulkovaní jako tvůrci hororů napořád. Soma prodala více než 300000 kusů a studio si tak může dovolit pracovat na dvou titulech současně. Jeden je horor, druhý ne. Stejně tak The Chinese Room nechtějí být zaškatulkování jako tvůrci walking simulátorů. Připravují RPG Total Dark a jeden další neoznámený projekt.

 

A Light In Chorus je titul, který by vám měl utkvět v paměti kvůli své unikátní stylizaci. Každý objekt je vykreslen jen pomocí zářících částic. Až doposud ale nebylo úplně jasné, jaký příběh chce hra vyprávět. Působila umělecky ale bez zajímavé myšlenky, což se jí mohlo vymstít. Tvůrci teď přišli se zajímavým konceptem. Země budoucnosti je pohlcena oceány a hráčovým cílem je její obnova pomocí zvukových záznamů z Voyageru (Zlatá nahrávka).

 

Might and Delight se nevzdávají a dál ždímají koncept Shelteru, co to jen jde. Druhý díl, o něco lepší než první, bohužel také nebyl kdovíjak skvělý (Pawns jsem zatím nehrál) a zbývá jen doufat, že Meadow půjde trochu jinou cestou. Stylizace pořád vypadá nádherně a pokud lze něco vyčíst z jediného obrázku, nejspíše si zahrajeme za několik různých zvířat. Možná nás čeká i multiplayer.

 

Mashinky

Programátor Jan Zelený ze studia Bohemia Interactive připravuje strategii Mashinky. Vlaková mánie už dávno odezněla a proto si myslím, že na strategický titul tohoto ražení existuje poptávka. Naposledy mě v tomto žánru chytl Railroad Tycoon 2 a to už je docela dávno. Neodpustím si ale drobnou kritiku. Na webu hra slibuje realistickou grafiku, na obrázcích ale vidím grafiku připomínající mi strategii Banished. Je na ní prostě nízký rozpočet znát. Volba vhodné stylizace ale toto dokáže zakrýt a jelikož je mapa stylizována jako desková hra, nevidím důvod, proč by tak nemohla vypadat celá hra. Jak ale víme, na prodejích Banished není průměrná grafika poznat. Proto berte můj názor s rezervou.

 

Prey For The Gods je akční adventura, která nemálo připomíná Shadow of the Colossus díky obrovským gigantům, které je třeba porazit. Hra slibuje dynamické počasí, střídající se den a noc a hratelnost, ve které se bude bojovat také s nehostinným zamrzlým světem. Titul na Kickstarteru už dosáhl potřebného cíle, pořád ho ale můžete podpořit.

 

Zatímco E3 mě každým rokem baví méně a teď z ní jen vyzobávám nezávislé tituly, akce Summer Games Done Quick si mě získává čím dál více. Po dobu jednoho týdne se před kamerou střídají speedrunneři, kteří se snaží pokořit hry v co nejkratším čase. Často k tomu využívají mnohdy až neuvěřitelně vypadající taktiky a glitche, o kterých snad nevědí ani samotní vývojáři. Dříve jsem speedrunnery lehce opovrhoval, protože mám trochu jinou představu o tom, jak si užít hru. SGDQ mi ale ukázal, že i hraní her lze v určitých případech obdivovat. Speedrunneři také průchod komentují, takže se často dozvíte o titulech zajímavé (nejen) technické informace. Navíc se při akci vybírají peníze, které pak jdou na dobrou věc – Doktory bez hranic.

Vrcholem akce bývá zpravidla Tetris, který nezklamal i tentokrát a já bych rád vyzdvihl několik dalších her. Letos jsem si velmi užil průchod plošinovkou Dustforce DX. Když se hráčů zeptáte na nejobtížnější nezávislou plošinovku, určitě vám doporučí Super Meat Boy. I jeho speedrun byl fascinující, poslední šílené úrovni Dustforce DX se však žádný jeho level nevyrovná. Guacamelee: Gold Edition už tak obtížná není, komentář byl však zábavný, takže těch 40 minut uteče jako voda. Nakonec ještě doporučím průchod Castlevania: Symphony of the Night. Není to sice nezávislá hra, ale dohrát tento titul se zavázanýma očima jen tak někde neuvidíte.

 

Pokud jste dohráli The Witness a nevadí vám spoilery, kanál Electron Dance zveřejnil skvělý a osobitý rozbor titulu. Videa jsou vytvořena pro stejnojmenný web, který se podobně jako Indee zaměřuje na nezávislé a málo známé hry. V tomto ohledu jde ale ještě o kus dál.

 

Ve sci-fi adventuře Event[0] budete mít možnost budovat vztah s osamělým počítačem. Vlastně budete muset, protože nikdo jiný vám zpět na Zem nepomůže. Titul už jen kvůli povedené stylizaci vzbuzuje pozornost, mnoho cen však obdržel za způsob, jakým budete komunikovat s počítačem. Psaním vět do terminálu. Podobných botů bylo (možná že pořád je?) na internetu několik, většinou však uměli odpovědět jen na několik jednoduchých otázek. Na všechno ostatní odpovídali pomocí sady stejných a často se opakujících vět. Jsem tedy zvědavý, jak moc bude hra propracovaná.