Plošinovka Owlboy je ve vývoji už neuvěřitelných 8 let. Dle preview verze to vypadá, že dlouhá doba se na hře podepsala v dobrém. Herní mechaniky vypadají více než solidně a Owlboy má dost možná nejkrásnější pixel art, jaký jsem kdy viděl. Už 1. listopadu si můžeme tento dlouho očekávaný titul zahrát. Prodávat se bude za 23 Eur, což je na plošinovku lehce nadstandardní cena, ale také se tu bavíme o plošinovce nadstandardně vypadající.

 

Na Greenlightu můžete podpořit titul ISLANDS od talentovaného grafika a animátora Carla Burtona. Dle skromného popisu budeme mít možnost prozkoumat deset scén a objevit v nich určité tajemství. Už jen předpokládaná herní doba 45 minut naznačuje, že se bude jednat o pěknou hračku, jako připravovaný GNOG nebo Windosill, který ve spojitosti s tímto žánrem často zmiňuji.

 

Jay Tholen po dokončení povedené milé adventury Dropsy pracuje na dvou projektech. Prvním je bezplatné rozšíření této adventury s názvem The Yeti’s Curse, které by mělo více osvětlit Dropsyho minulost a co se bude odehrávat v nové lokaci (na pláži). To by mělo vyjít příští rok v lednu. Druhým projektem je titul Hypnospace Outlaw, který je momentálně na Kickstarteru. Jedná se o fiktivní operační systém, ze kterého bude hráč jako policista prosazovat zákon na internetu. Hra si nese silný autorský rukopis, takže vypadá značně psychedelicky a záměrným nevkusem připomíná první nevzhledné webové stránky plné gifů. Dokonce si můžete na plochu dát virtuálního mazlíčka.

 

Když píši o retro střílečkách, dělám to často v souvislosti se hrou Strafe, která si na retro vzhledu zakládá. Davidem Szymanskim připravovaný Dusk ale vypadá ještě věrohodněji. Kdybych na titul náhodně narazil, myslel bych si, že se jedná o střílečku z doby, kdy frčel Quake 3. Obsahovat bude kromě singleplayerové kampaně také survival mód a multiplayerovou arénu. Vyjít by měl příští rok.

 

Na Steamu vyšel titul nemálo podobný adventuře Sunset. V Diaries of a Spaceport Janitor však budeme uklízet rovnou celý kosmodrom, jenž skrývá mnoho různých příběhů. V mnohém mi titul připomíná freewarovku Bernband, včetně záměrně hrubého kostičkovaného vzhledu a živoucího exotického mimozemského světa.

 

Už jsem ani nevěřil, že logická hra ze čtvrtého pohledu (slova autorů) Pavilion vůbec vyjde. Ani jsem si nebyl jistý, že se chystá na počítače. Po čtyřech letech tato kouzelně vypadající hra konečně vyjde na Steamu. A to už 22. září.

 

Dvojice bratrů ze studia The Brotherhood nezahálí a po solidní hororové adventuře STASIS (která se mimochodem dočká bezplatného rozšíření Cayne) připravují mnohem exotičtěji vypadající Beautiful Desolation. Nemálo her se odehrává v Africe a ještě k tomu v té z budoucnosti. Ukázka vypadá opravdu dobře a podle webu bude titul podobně jako STASIS vybírat peníze na Kickstarteru.

 

Zachary Barth je rozhodně méně známé jméno, než takový Markus Persson, ale nebýt ho, Notch by možná na Minecraft nikdy nepřišel. A když dojde na logické hry, SpaceChem je často zmiňován jako jeden z nejlepších titulů tohoto žánru. Studio Zachtronics je známé svým otevřeným přístupem k designu, kdy hádanky lze vyřešit mnoha různými způsoby. Poslední titul studia TIS-100 vám například dal k dispozici virtuální programovatelný počítač a sadu úkolů, které se vázaly ke zpracování dat.

Nově oznámený SHENZHEN I/O si z TIS-100 bere programování v jazyku symbolických instrukcí, z Infinifactory pak hezčí grafickou prezentaci a důraz na herní svět. Jde ale mnohem dál a nabídne stavbu vlastních obvodů pomocí součástek od různých fiktivních výrobců. Na Steamu vyjde 6. října v sekci předběžného přístupu.

 

broken reality

Broken Reality je adventura odehrávající se ve zbytcích 3D internetu. Každá úroveň pak obsahuje jiné herní mechaniky a reprezentuje určitý typ webové stránky. Grafická stylizace je ještě psychedeličtější, než výše zmíněný Hypnospace Outlaw. Občas připomíná první 3D rendery, ze kterých nám dříve padala čelist, občas připomíná webovou abominaci plnou nevkusných gifů. A i přesto na mě působí grafika titulu přitažlivě podobně jako glitchovitý Memory of a Broken Dimension. Broken Reality můžete podpořit na Kickstarteru, i když zatím to vypadá, že se vybrat potřebnou částku nepodaří.

 

No Place For Bravery mi připomíná Hyper Light Drifter tak moc, že z hlediska audiovizuálního zpracování bych se ho nebál označit za kopii. Pokud jde ale o herní mechaniky, ty by nemohly být rozdílnější. V No Place For Bravery ovládáte rovnou čtyři bojovníky, ovšem ne současně. Jako v Super Time Force budete přetáčet čas a nahrávat své akce, které se budou přehrávat, zatímco vy ovládáte jinou postavu.