Kerbal Space Program patří mezi velmi populární nezávislé hry a studio Squad působí sympatickým dojmem. Moc dobře se tedy neposlouchají informace vynesené ven bývalými zaměstnanci. Studio se podle všeho chová stejně, ba i hůře, jako obrovské stroje na hry. Vývojáři jsou propuštěni ihned, jakmile jich není potřeba. S platy to také není lepší. Roční plat ředitele médií byl 2400 dolarů, což je asi 58000 korun. Ano, bavíme se tu o ročním výdělku a o klasické osmihodinové pracovní době pět dní v týdnu (na druhou stranu je třeba dodat, že minimální měsíční plat v Mexiku je 100 dolarů). A když došlo na crunch, někteří zaměstnanci museli pracovat i více než 16 hodin denně (tady už „druhá strana“ neexistuje). Takové podmínky bych nečekal ani u Konami.

KSP se jen na Steamu prodalo milion a půl kusů, což bych považoval za obrovský úspěch. Společnost navíc sídlí v Mexiku, kde má relativně nízké náklady. Přesto na svých zaměstnancích šetří jak se dá, což je na první pohled viditelné na grafice. Nutno dodat, že Squad nebylo herní studio a KSP byl projekt jednoho jejich zaměstnance. Vlastníci firmy mají jiné plány. Jeden připravuje film, druhý zase založil nahrávací společnost. Právě to nejspíše KSP dotuje. Nakonec jen zbývá dodat, že Squad předalo licenci hry holandské společnosti Deported B.V., nejspíše aby si ulevilo na daních.

 

PS VR mi zatím připadá jako takové VR pro chudé bohaté. Není to nejlevnější záležitost, ale ze všech zařízení má stejně nejnižší pořizovací náklady. To se ovšem odráží na kvalitě herního zážitku. GNOG by tak mohl být perfektním titulem pro PS VR. Sází na stylizaci a PS4 by ho měla zvládnout bezproblémově vykreslovat i ve VR. Nenáročná a hravá hratelnost pak nevyžaduje extrémní přesnost sledování pohybu hlavy v prostoru. GNOG by však měl vyjít i na Steamu a myslím, že tato verze bude i bez brýlí plnohodnotný zážitek.

 

V přípravě je Nidhogg 2. Kromě vylepšené grafiky nabídne více jak 10 nových lokací, nový soundtrack a také více zbraní, než jen kord. Nemůžu si pomoci, ale právě stylizace prvního Nidhoggu byla unikátní a i když pro dvojku tvoří grafiku talentovaný Toby Dixon, Messhofův specifický rukopis mi bude hodně chybět. Právě kvůli jeho jednoduchosti působilo ovládání svižně.

 

Failbetter Games po textově bohaté adventuře Sunless Sea oznámilo Sunless Skies. Prostředí potopeného Londýna by měl vystřídat vesmír, vše ostatní pak zůstane při starém. Bude to obtížný titul, který by ale měl respektovat váš čas (což Sunless Sea občas nedělal). Příští rok v únoru se Skies objeví na Kickstarteru.

 

The Shrouded Isle je poněkud netradiční simulátor vesnice, ze kterého čouhá kousek Lovecrafta. Jako starosta se budete starat o malou přímořskou vesnici čítající pět rodin. Starat se však nebudete jen o jídlo a přístřeší. Pod hladinou se skrývají temné síly, kterým je třeba přinášet lidské oběti.

 

Hidden Folks je připravovaný titul podobný „Kde je Waldo?“. Víc netřeba psát.

 

Špiclovat, špehovat, práskat, slídit, čenichat, donášet, udávat a fízlovat bude náplní adventury Beholder. Hra se odehrává v totalitním státu, kde soukromí je neznámé slovo. A vaše práce obnáší přesně tato slovesa. Beholder vypadá jako zajímavý mix Neighbours From Hell a Papers, Please, co by měl vyjít ještě tento rok.

 

lamplight-city

Zatímco Dave Gilbert ze studia Wadjet Eye Games pracuje na Unavowed, Francisco Gonzalez připravuje Lamplight City. Odehrávat se bude ve fiktivním steampunkovém městě prolezlém zločinem a majícím problémy s chudobou. V tomto místě budete jako detektiv Miles Fordham vyšetřovat pět případů. I Francisco kreslí pozadí ve větší velikosti než dříve a od A Golden Wake se také jako grafik zlepšil.