Small Radios Big Televisions jsem nějakou dobu sledoval na TIGSource fórech a zajímalo mě tedy, jak si titul po vydání bude u hráčů vést. Hra konečně před několika měsíci vyšla a vypadá to, že autor projektu byl vzhledem hry tak zaměstnán, že herním mechanikám nevěnoval dostatečné množství času. Hádanky jsou poměrně jednoduché a návštěvy virtuálních světů na kazetách nenabízejí takřka žádnou interakci. Z grafické stylizace ovšem vyzařuje autorova láska k analogovým technologiím a pokud zrovna nemáte chuť hrát náročný titul, mohl by se vám Small Radios Big Televisions zalíbit.

 

Už je tomu dlouho, co Lunar Software zveřejnilo trailer svého hororu Routine. Facebook vývojářů byl neustále bombardován dotazy na datum vydání a mnozí došli k názoru, že od projektu autoři ustoupili. Nový (v době vydání tohoto článku už ne tak nový) trailer může tyto pochyby smést ze stolu, protože kromě herních záběrů přináší i datum vydání – březen 2017.

 

25. ledna vyšla klasická point and click adventura Memoranda, která za zdroj inspirace považuje japonského spisovatele Haruki Murakamiho. Kdo jeho díla zná, nebude překvapen, že hra vypadá značně surrealisticky. Ostatní nechť se nechají překvapit trailerem.

 

Na Steamu už v listopadu vyšla první epizoda z plánované série adventur s názvem ICARUS.1. Původně jsem chtěl titul zrecenzovat, bohužel mi na to ale nevyšel čas. Těch pár hodin, které jsem strávil v opuštěné kosmické lodi, jsem se nicméně docela bavil. Příběh o zmizelé posádce mě příliš nezaujal a také jsem nebyl nadšen z audia, které bylo získáno z různých bezplatných zdrojů. Na kvalitě je to poznat. Naštěstí tyto neduhy vyvažuje povedená low poly stylizace a skvělé nasvětlení interiérů. Hádanky nejsou vůbec obtížné, ale to mi příliš nevadilo. ICARUS.1 je momentálně ve slevě za 72 korun a za tuto cenu bych se ho rozhodně nebál vyzkoušet.

 

Pamatujete si povedenou izometrickou adventuru Stasis? Dvojice bratrů Bischoffových znovu zamířila na Kickstarter, tentokrát s postapokalyptickou adventurou z Afriky. To není úplně tradiční zasazení a díky své exotice a špičkové předrenderované grafice vypadá Beautiful DESOLATION opravdu k světu. Studio má dobrou reputaci a momentálně patří k mistrům na předrenderovanou izometrickou grafiku. Dokonce i připravovaný Wasteland 3 si od nich nechal vytvořit koncepty a videa, kterými se prezentuje na Figu. Existuje tedy málo důvodů, proč Beautiful DESOLATION nepodpořit, pokud máte podobný typ her rádi.

 

O podmořské adventuře Diluvion jsem určitě v nějakém Akumulátoru už psal, takže ji netřeba dlouze představovat. Tento titul co unikátně kombinuje 2D a 3D grafiku připomínající postarší Sub Culture vychází už 2. února.


Blasphemous je připravovaná temná akční plošinovka studia The Game Kitchen. Je to trochu odklon od hororové low res adventurní série The Last Door, ale pro mnohé to bude posun správným směrem. Blasphemous je taktéž pixelartový, kvalita grafiky však výrazně poskočila výš a jistě dá mnohým vzpomenout na sérii Castlevania a dost možná i Dark Souls. Titul se chystá na Kickstarter, kde ho budete moci v květnu podpořit.

Blasphemous