24. listopad – 7. prosinec 2014

Nová generace konzolí možná bude první, která změní zažité vnímání obývákových mašinek, jako nástroje pro relaxaci. Stále více nezávislých vývojářů přislibuje své tituly i PS4, což je jedině dobře. Jednou z takových her je i Miegakure, logická záležitost, která vás donutí myslet ve čtvrté dimenzi (čas to není), což rozhodně není moc odpočinkové. Otázkou je, jak konzoloví hráči přijmou tak netradiční a těžko stravitelný koncept. V blogu také Marc ten Bosch ukazuje nový screenshot, zmiňuje nově implementovanou detekci kolizí a linkuje několik rozhovorů, které by vás mohly zajímat.

http://marctenbosch.com/news/2014/12/new-screenshot-miegakure-on-ps4-interviews-collision-detection/

 

Pokud sledujete dokument Double Fine Adventure, pak vás asi nepřekvapí oznámený posun vydání druhé části Broken Age. Vlastně se nejedná ani tak o posun, jako o odložení, protože nové datum známo není. Hra právě míří do bety, takže se plné dočkáme snad už v první polovině příštího roku. Druhá část by měla být delší a těžší, než první. Snad bude stejně tak dobrá.

http://www.doublefine.com/forums/viewthread/15863/

 

Myslel jsem si, že jen Amanita Design bude v budoucnu dál reprezentovat nezávislou tvář českých vývojářů (i když se samozřejmě nejedná o jediné české indie vývojáře). Evidentně jsem se spletl. Velmi zajímavě vypadá nově oznámený logický titul Dark Train, který podobně jako Lumino City nebo Samorost vzniká z fyzických předmětů, které jsou následně zdigitalizovány.

 

Kickstarterovaná Interstellaria na první pohled připomene Starbound svým designem vesmírných lodí. Dál už tato podobnost ale nesahá. Zaměřením na souboje s jinými loďmi se odkazuje na FTL, ale i platformové sekce jí nejsou cizí. Barevná retro paleta jistě mnohé odradí, ale dle mého názoru je dobře sladěná a hra má díky ní svůj specifický styl. Interstellaria je momentálně v betě a na stránkách vývojářů si ji můžete za 10 dolarů předobjednat. Předpokládané vydání plné verze se odhaduje na březen 2015.

 

Už bylo dost zombíků, ale ti z  Zombie Night Terror jsou k pomilování (ale raději se o to nepokoušejte). Titul připomíná Lemmings, jenže místo lumíků povedete zástup zombíků. Trailer z hratelnosti nic neukazuje, ale efektně předvádí osobitý grafický styl.

 

The Vanishing of Ethan Carter byl updatován o češtinu.

 

Lethe je nový horor, který se od konkurence odlišuje telekinetickými schopnostmi hlavní postavy. V traileru uvidíte nějaké to rozbíjení dřevěných beden a telekinetické tahání za páky, ale snad bude ve hře tato schopnost využita originálněji. Když už se bavíme o originalitě, prezentované temné zatopené sklepení také nevypadá dvakrát zajímavě.

 

O vesmírné logické hře Adama Ortha jsme si tu už psali, ale tehdy jsme titul viděli jen na několika málo statických screenshotech. Teď se můžeme podívat na první herní ukázku Adr1ft.

 

Studio Fullbright stojící za adventurou Gone Home zveřejnilo velmi krátkou ukázku z připravovaného titulu Tacoma. I když z rodinného domu skočíme rovnou na měsíční vesmírnou stanici Tacoma, Steve Gaynor slibuje, že koncept obou her bude podobný.