Udála se nám v tomto týdnu E3 a tentokrát jsem ji úplně vynechal. Myslím tedy přímé přenosy. Zatím Indee není tak populární, aby mi zasponzoroval byť jen benzín potřebný k cestě na letiště. Nakonec jsem skoro o nic nepřišel. Beyond Good and Evil 2 oznámen nebyl a těch pár indie her zvládnu z trailerů. A začíná to velmi dobře. Playdead ukázal novou skákačku INSIDE.  Po vzoru Limba sází na hutnou atmosféru, ale graficky přešel do 3D, čímž podle mě trošku ztuctovatěl. Grafická stylizace je nicméně povedená a trochu připomíná Kentucky Route Zero. Myslím, že se máme na co těšit. Bohužel hra vyjde na Xbox a pc verze zatím potvrzená není. Vážně doufám, že na ni nebudeme muset zase rok čekat.

 

V čase konání E3 Dennaton Games oznámili level editor pro Hotline Miami 2. Hráči tedy nebudou muset volat po dalším pokračování. Mohou si vytvořit vlastní.

 

Z průzkumu planety osídlené dinosaury rovnou do vesmírného souboje, který z kosmu plynule přechází do honičky nad povrchem jiné planety. Tak vypadá úchvatný trailer na No Man’s Sky, ambiciózní online indie titul. Ačkoliv by vesmírné souboje mohly přinést dostatek zábavy, musíme doufat, že se autorům povede vytvořit dostatečně hutný herní obsah i na samotných planetách. Byla by škoda tak krásná prostředí plně nevyužít.

 

Cuphead je plošinovka, která doslova vypadá staře. Stylizací se snaží přiblížit starým animákům minulého století a daří se jí to vskutku dokonale. Konečně máme nový trailer, který ale také informuje o odkladu na rok 2015.

 

Výtvarník Journey, Matt Nava, pracuje ve studiu Giant Squid na podmořském titulu Abzu. O hudbu se postará Austin Wintory (soundtrack Journey, The Banner Saga) Dalo by se na první pohled říct, že půjde o podmořské Journey. Skvělou zprávou je, že ačkoliv hra vyjde na PS4, užijeme si jí i na PC.

 

Ori and the Blind Forest je akční skákačka od studia Moon Studios, která vyjde koncem tohoto roku na pc a Xbox. Kromě nádherné stylizace by se také měla pyšnit přesným ovládáním a souvislým načítáním mapy, takže hratelnost nebudou rušit nahrávací obrazovky.

 

Horizon 2014

Asi nejzajímavější akcí E3 byla konference Horizon 2014, na které Brandon Boyer uváděl nezávislé autory, kteří představovali své nezávislé tituly. Konference se nesla v uvolněném duchu a proto vám doporučuji se na ni podívat z tohoto odkazu. Do článku vám totiž mohu nalinkovat jen zveřejněné trailery, ale ne už naživo prezentované ukázky.

Night in the Woods, existenční adventura o skupině zvířecích přátel, mě Kickstarterovou kampaní moc nezaujala, ale hratelná ukázka vypadala dobře. Pocházku po městě zakončilo filozofování nad dírami koblih a já zjistil, že si tuhle hru chci zahrát. Hloubavá a depresivní atmosféra Kentucky Route Zero je pečlivě vyvážena barevnou grafickou stylizací a příjemným humorem.

Patrick Smith stojí za projektem Vectorpark, sadou interaktivních online vizualizací. Nejblíže ke hře měl Windosill, kde jste se snažili dřevěným vláčkem projet sadu místností, přičemž každá obsahovala spoustu předmětů k interagování. Další virtuální hračkou Vectorparku bude Metamorphablet, interaktivní abeceda pro hráče všech věků. Písmena se budou pod myší různě transformovat a reagovat na interakce, jak už to u hraček Vectorparku bývá zvykem. Metamorphablet vyjde koncem roku na iPadech a klasické sestavě PC/Mac/Linux.

KO-OP Mode ukázal hratelnou ukázku GNAH!, další hříčky, která je inspirována Vectorparkem. V sérii hlav se nacházejí místnosti skrývající různé interakce, jejichž správným řazením se vyřeší hádanka. Dále byl ukázán trailer Fledge, blíže nespecifikované hry za okřídlence.

Velmi na mne zapůsobila 3D adventura else { Heart.break() }, kterou uvedl zarostlý Niklas Åkerblad, jehož barevný grafický styl určitě znáte z oficiálních plakátů Hotline Miami. Na hře se dál podílí Erik Svedäng (Blueberry Garden). Adventura zaujme vysokou detailností prostředí, které díky barevnosti a pixel artovým texturám docela připomene už zmíněné Hotline Miami. else { Heart.break() } ale bude pravým opakem destrukce a násilí. Příběh je o lásce a hratelnost se točí okolo programování, jak už název lehce napovídá.

Následně Brendon Chung z Blendo Games prezentoval jeden level své špionážní hry Quadrilateral Cowboy. Ovládáním trojice různorodých charakterů předvedl, jak ukrást zabezpečený trezor. Každý charakter se ovládá zvlášť a funkcí posunu času je nutné své akce zkoordinovat. Pro překonání zabezpečení bude nutné využívat programovatelné počítače, které vyřadí bezpečnostní kamery a lasery.

Everybody’s Gone to the Rapture ukázal první kratičký trailer. Jedná se o explorativní adventuru na styl Dear Esther, kde budete procházet světem na pokraji zkázy. Pořád se ale nemůžu zbavit hořké pachuti v ústech, když The Chinese Room vypekl všechny své pc fanoušky, když titul přesunul exkluzivně na PS4.

Nakonec byl předveden hudební titul Panoramical, který bude interaktivně vytvářet hypnoticky barevné krajiny podle toho, jak bude hráč manipulovat s hudebním vstupem. Na hře se bude podílet i Polytron (Fez).