Zbystřit by teď měli všichni, co mají rádi stylové a minimalistické adventury typu Superbrothers: Sword & Sworcery EP nebo Samorost. Příběhy tří zarostlých mořeplavců mají podobnou herní náplň a podobné dávkování herního obsahu. Ještě více ale tlačí na mobilní/tabletové hraní. Přesto titul vyšel i na pc a myslím, že zde má své místo. Milé audiovizuální zpracování je také přátelské k příležitostným hráčům.

Burly Men at Sea je titul inspirovaný severskou mytologií. Trojice zarostlých námořníků najde vyplavenou lahev s mapou, která by dle očekávání měla ukazovat místo s pokladem. Je však úplně prázdná a to znamená příležitost ji naplnit novými objevy. Každá výprava začíná a končí v malém přístavním městě a zahrnuje návštěvu několika lokací.

burly-men-at-sea

Byl jsem překvapen, když na mě po necelé půl hodině vyskočily titulky, ale hra samotná naštěstí tak krátká není. Když jsem po nich naskočil znovu do loďky, čekala na mě nová setkání a nové objevy. Každá další herní seance trvá zhruba 15 minut, ale v součtu vám Burly Men at Sea vydrží několik hodin.

Tato struktura docela jasně ukazuje, že hra byla vyvíjena primárně pro mobilní telefony a tablety (absence vypínacího tlačítka v hlavním menu je docela výmluvná). Ovládání též lépe sedne dotykovým displejům. Prstem, respektive myší, táhnete výřez do herního světa a tím směrem se námořníci vydají. Samorost jsem v úvodu zmínil také proto, že klikáním na různé předměty, zvířata či rostliny spouštíte jejich animace. Hra však není tak interaktivní, jako Samorost.

burly-men-at-sea

Neobsahuje ani žádné hádanky. Myší pouze posouváte vyprávění vpřed. Důraz je kladen spíše na text, který je napsán „pohádkově“. Není příliš dramatický, komplikovaný ani květnatý. Jeho lehký humor však hezky doplňují animace. Prostě jsem se musel usmát, když jsem narazil na oživlou horu, jejíž největší zábavou bylo aportování klacíků, v tomto případě spíše stromů.

Kdybych měl malé dítě, nebál bych se Burly Men at Sea použít jako interaktivní pohádkovou knihu. Titul neobsahuje žádný nevhodný obsah a není ani urážlivě primitivní (přísahám Bohu, že z některých dětských knih/her může rodičům změknout mozek). Proti tomuto použití však jde anglický jazyk. Námořnická mluva mi občas dělala problémy, protože se s ní příliš často nesetkáte. Pokud přesto hodláte použít titul tímto způsobem, můžete si dokonce nechat vybranou výpravu vysázet do knižní podoby.

burly-men-at-sea

Burly Men at Sea ještě jednou přirovnám k Samorostu. Jeho zvuky jsou totiž vytvořeny lidským hlasem, který se objevuje i v hudbě. Ta rozhodně za zmínku stojí, skvěle by se poslouchala i samostatně. Jen si ji zkuste pustit na Bandcampu. Minimalismus titulu rozhodně nesedne každému a kdybych ho měl dohrát na jedno sezení, brzy bych se začal nudit.