Nezávislé herní vydavatelství zní jako oxymorón, ale v případě Devolver Digital to je adekvátní popis. Nemůžete popřít, že by tahle partička neměla čuch na zajímavé vývojáře. Hotline Miami je dost možná známější značkou, než Shadow Warrior. Ale i tato skvělá tříáčková akce si lebedí v Devolveří poličce. A to jsem nezmínil ještě Broforce nebo LUFTRAUSERS. Malé velké tituly. Heavy Bullets, neonový roguelike dungeon z prvního pohledu proto ani moc nevybočuje z řady. Osobitosti a zajímavých nápadů má hra ne rozdávání, ale tím výčet pozitiv bohužel končí. Hratelnost se nevyhnula klasickým neduhům, které tento žánr často doprovázejí.

Heavy Bulletrs je roguelike fps a proto se drží klasického schématu, kdy po smrti začínáte hrát znovu, přičemž se levely znovu náhodně vygenerují. Nedá se o nich mluvit jako o klasických dungeonech. Vašim jediným cílem je dostat se jako údržbář k bezpečnostnímu serveru a opravit ho. Nejdříve ale musíte projít osm pater plných podivných nepřátel. Nic ve hře nedává smysl. Místnosti vypadají jako vymalované duhou a rostou v nich modré stromy a růžové keře. Co ale dává rozhodně smysl jsou herní mechaniky.

K obraně máte jediný kolt a šest nábojů. Jak název hry naznačuje, kulky jsou těžké a zůstávají po vystřelení na místě dopadu, takže je můžete znovu sebrat a použít. Hra tedy tlačí na to, abyste šetřili municí a přesně mířili. Rambo stylem se v Heavy Bullets nedostanete ani do druhého patra. K opatrnosti nutí i jiná věc, a to samotní nepřátelé. Jeden druh vybuchuje, druhý se docela rychle pohybuje a například něco, co zdánlivě připomíná červa, číhá ve křoví, které je stejně barevné jako on. To není zrovna fér.

Koncept, točící se okolo omezené munice, je fajn, ale brzy zjistíte, že vlastně ani moc nelimituje a nevytváří zajímavý gameplay. Kdo je zvyklý ve střílečkách mířit přesně, automaticky si toto chování přenese do Heavy Bullets a mine jen raritně. Nepřátel je v každé místnosti jen několik a navíc jsou vizuálně odlišní od prostředí (až na červy, ale s jejich likvidací spěchat nemusíte, protože se nepohybují), takže je snadno trefíte. Pak jen posbíráte penízky, co z nich padají, a náboje. Další si můžete koupit v automatech, nebo je naleznete přímo v levelu. Zhruba ve třetím patře byste měli mít alespoň pět dalších rezervních kulek, což se dá považovat za nadbytek.

Ve zmíněných automatech lze nakupovat různá vylepšení, sekundární zbraně, lékárničky či munici. Užitečná je taktéž banka, kam si uložíte své finance, které vám po smrti zůstanou. Jinak začínáte znovu s prázdnýma rukama. Doplňkové zbraně a předměty lze taktéž najít schované v úrovních. Normálně unesete jen jeden, ale tento limit se dá zvýšit zakoupením batohu. Mnohem větší problém mám s rozlišitelností jednotlivých předmětů, které jsou bez popisků. Co udělá mina nebo raketa, to si tak nějak odvodím z názvu. Pak tu jsou ale také různé barevné tablety a lektvary, o jejichž účincích nemáte ani tušení. Ba co hůř, občas to nezjistíte, ani když je použijete. Netvrdím, že předměty musí být popsané. Například Risk of Rain byl také o náhodě a překvapení, ale předmětů jste mohli vlastnit neomezené množství a navíc fungovaly pasivně. Měli jste maximální volnost je v průběhu hry poznat lépe. V Heavy Bullets takový koncept moc dobře nefunguje.

Při hraní jsem měl velmi špatný pocit z postupu. Nejprve jsem umíral kvůli zákeřným červům, pak kvůli věžím, které vyžadují velmi opatrný postup a nakonec narazím na minibosse. Dostat se do osmého patra je těžké, a mezitím si nesčetněkrát projdete prvních pár pater. Jsou sice náhodně vygenerovaná, ale jejich struktura je velmi jednoduchá. Jsou to prostě nějak poslepované místnosti, které vypadají pořád stejně. A taková neoriginalita panuje i na úrovni pater, která jsou si podobná jako vejce vejci.

Specifický vizuální styl se tak hrozně rychle okouká a prostředí začne působit odflákle. Tak působí i hudba. Ne, že by ta podivná kakofonie byla špatná a neseděla ke vzhledu hry, ale kdo ví proč se spouští v určitých místech na několik sekund. Takhle spíš otravuje. Heavy Bullets mě prostě nebavil. Hrál jsem spousty roguelike titulů, a většina z nich je schopná bavit hráče, i když často umírá. Heavy Bullets mi připadá po každém spuštění stejný, i když se jeho struktura náhodně generuje. I ta patra mi připadají pořád stejná. Hra mě ničím nezaháčkovala a po pár hodinách nemám důvod se k ní vracet.