Little Inferno

Asi každý si v mládí zkoušel lupou škodolibě zapalovat mravence a smát se jejich poplašenému útěku, dokud je zářivá tečka nedohnala a neudělala z nich kouřící se flek. Oheň je sám o sobě přitažlivý a často si v dospělosti svoje pyromanství přineseme do domu prostřednictvím krbu. V zimních večerech pak posloucháme příjemný praskot pálených polínek a nastavujeme tvář teplu, linoucímu se ze středu plamenů.

Vývojáři z Tomorrow Corporation si dobře uvědomují náklonnost člověka k plamenům a bez servítek hráčům připravili dokonalý simulátor krbu, ve kterém si ukojíme své dětské potřeby pálení, i když možná ani nevíme, že se v nás ukrývají. Po spuštění Little Inferno tedy uvidíte prázdný krb, ještě čistý a nezačouzený. Kliknutím myši vytvoříte plamen, nejprve ale musíte nakoupit topivo. K tomuto účelu slouží katalogy produktů. Za herní měnu v nich nakoupíte a čekáte, až je pošta doručí, což trvá pár sekund. V pozdějších částech hry jsou v katalozích dražší věci a i čekací časy se protáhnou na desítky sekund až minuty.

Little Inferno

Jakmile zboží dorazí, objeví se v herním inventáři a čeká, až ho přetáhnete do krbu a zapálíte. Až shoří a rozpadne se na popel, na svém místě zanechá minci, vzácněji pak známku, znatelně urychlující přepravu. Tak jednoduché to je. Nakupujete za peníze, a ty následně získáte zpět. Herní postup zde tedy netvoří nějaký pokročilejší managment financí. Ty dostanete tak či tak. Postup je zde utvářen odemykáním katalogů. Těch je dohromady sedm a naleznete v nich desítky prapodivných až méně prapodivných výrobků. Televize, plyšáci a dřevěné kostky patřící k těm obyčejným, Měsíc, Slunce a galaxie pak k těm ujetějším a výrazně dražším. Pokud chcete postoupit dál a dostat nový katalog produktů, musíte tvořit komba. Není to nic složitějšího, než z názvu uhádnout dva až tři správné výrobky a spálit je spolu v krbu. Občas je z názvu těžko zjistitelné, které přísady potřebujete, ale k úspěšnému dohrání hry nemusíte splnit všechna a dobrá polovina z nich jde snadno uhádnout. Co asi bude potřeba, ke splnění komba s názvem Iced Coffee? Spálíte dohromady kávu a led (i to zde jde).

A to je vše. Kromě pálení všemožného haraburdí, hraček, elektroniky, planet a jídla tu žádnou přidanou vrstvu hratelnosti nedostanete. Jakmile se prokousáte ke všem katalogům, nic vás nemotivuje hrát dál, i když jste splnili celkově asi polovinu komb. Tu druhou odemknout nemusíte, protože to k ničemu nevede. I když vás celou herní dobu doprovází jednoduchý příběh se zajímavým poselstvím, je načrtnut tak lehce, že si ho možná i polovina hráčů nevšimne. Na konec hry (kde se poněkud překvapivě změní hratelnost) se dostanete za jedno až dvě poledne a to je zoufale málo, vzhledem k chudé hratelnosti.

Little Inferno

Ale abych si jen nestěžoval, musím přiznat, že prvních pár hodin s Little Inferno je opravdu zábavných. V duchu jsem měl potřebu se hrůzostrašně smát ďábelským smíchem, když v plamenech svůj život končila řada roztomilých plyšáků. Bylo způsobeno velmi pěkně zpracovanou simulací hoření. Plameny se šíří přesně z toho místa, kam jste působili myší a za doprovodu příjemného praskání polykají celý předmět. Ten postupně  tmavne a rozpadá se na menší kousky popela. Fyzikální podstata hry nemá sebemenší chybičku. Spousta předmětů se v ohni také zajímavě chová. Z kukuřičného klasu vylétnou zrnka, co se v plamenech přemění na popcorn, Měsíc (i ten tu hoří) svoji gravitací přitahuje ostatní věci, kostka ledu uhasí oheň,… Hra je opravdu skvělý simulátor krbu. Ovšem s narůstajícím časem zábava pokulhává na obě nohy.

Jak mě Little Inferno zpočátku bavilo, tak jsem se ke konci nudil. Audiovizuálnímu zpracování nemám co vytknout, je skvělé, ale hra samotná postrádá silný prvek hratelnosti, který by ospravedlnil krátkou herní dobu. Po skvělém World of Goo se jedná o zklamání a připadá mi, že pánové se snažili přijít s hříčkou stvořenou primárně pro Wii U (kde ovládání docela dává smysl), než s plnohodnotným titulem. Jestli na hru narazíte ve slevě, zklamáni nebudete. Neočekávejte ale zázraky.

[embedplusvideo height=“354″ width=“580″ editlink=“http://bit.ly/1h9zfk9″ standard=“http://www.youtube.com/v/-0TniR3Ghxc?fs=1″ vars=“ytid=-0TniR3Ghxc&width=580&height=354&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=“ id=“ep5385″ /]