Je nutné uznat, že Devolver Digital má čich na netradičně vypadající nezávislé tituly. Ne vždy jsou kvalitní, bludišťáka za prezentaci si ovšem zaslouží každý, včetně Heavy Bullets. OmniBus se velmi přesvědčivě tváří jako hra z dob, kdy konzolím kralovala PS1. Dělá to tak pečlivě, že kromě nefiltrovaných textur v nízkém rozlišení a jednoduchých modelů také simuluje chvění vertexů. Což je sice moc pěkné, ale zbytek hry to nezachrání.

Když už jsem u grafiky, budu dál pokračovat. OmniBus se snaží vypadat jako hra na PlayStation pouze technicky. Jen si najděte obrázky konzolové verze Need for Speed: High Stakes. Když pominu malou velikost obrazu, textury v nízkém rozlišení a hranatější modely, hra vůbec nevypadá špatně. Okolí tratě je rozmanité a hezky nasvětlené, auta odrážejí okolí a jsou na svou dobu pečlivě vymodelována. Textury v OmniBusu naopak vypadají vyloženě amatérsky, modely jsou velmi jednoduché a trať je ve většině případech jen plocha. Kvalita grafiky na mě působí odpuzujícím dojmem, což platí i pro několik málo otravných chiptunových skladeb, které se často opakují.

OmniBus

Hratelnost pak následuje trend „koukejte na mě, mám divnou fyziku, ha ha“. Řídíte autobus, který postupně zrychluje a nejde zastavit, takže vlastně jen zatáčíte do stran. Některé druhy mají ještě speciální schopnost (skok, magnet), kterou aktivujete mezerníkem. Když se dostanete do vzduchu, WSAD slouží k přetáčení autobusu do stran. Pět tlačítek není moc, přesto je škoda, že nejdou ve velmi omezeném menu nastavení přenastavit.

Úrovně jsou rozdělené do několika světů, přičemž každý má unikátní téma a jiný druh autobusu. Potěšující je, že hra není stereotypní a každá úroveň má unikátní a potrhlý cíl. Jste pověření doletět k Měsíci, zbořit banku a posbírat peníze, nahnat dobytek do ohrady, dekapitovat sochu, proletět pásem asteroidů, sklidit kukuřici nebo rozvézt alkohol do hospod. Mapy jsou obvykle menší a plné trampolín, piballových odražečů, zrychlovačů a zničitelných budov.

OmniBus

A také plné nudy. Úkoly sice unikátní jsou, mapy však mají většinou čtvercový tvar a vždy jsou ploché jako prkno. Za každou z nich stojí myšlenka, že vám plnění úkolu znepříjemní různými překážkami, které vystřelí autobus do vzduchu a vy si tak užijete značně nerealistickou fyziku. I ve vzduchu máte autobus do určité míry pod kontrolou, ovládání je ale neuvěřitelně líné a když už jste na všech čtyřech, tak zase poměrně citlivé.

Často jste vystřeleni mimo mapu, což znamená opakování úkolu. Dopad na záda znamená opakování úkolu. A vývojáři naschvál pokládají trampolíny a odražeče tak, abyste do nich neúmyslně najeli. Kamera umístěná příliš blízko autobusu tomu jen napomáhá. Některé mapy jsou tak frustrující, že jsem měl chuť OmniBus smazat a nikdy se k němu nevrátit.

OmniBus

To hlavně proto, že je hra neférová. Už jsem hrál mnoho obtížných frustrujících a férových titulů, které jsem měl nutkání smazat. V takových případech nebyl problém ve hrách, ale ve mně. OmniBus prostě působí náhodně a mizerně se mi ovládal. Myslím, že by hodně pomohlo, kdyby byla gravitace ždibec silnější. Všechny ty kotouly a přemety jsou zdlouhavé a koukat na náhodně rotující autobus a doufat, že nevypadne z mapy, není zrovna zábavné.

Obecně mi na hře vadilo, že mě ničím nemotivovala pokračovat dál. Grafika, hudba, ovládání, návrh levelů, to vše dohromady na mě působí odpuzujícím dojmem. Vím, že to zní hodně tvrdě a nechci aby to vyznělo, že OmniBus je mnohem horší, než etalon nesmyslnosti Goat Simulator. Líbí se mi rozmanitost úkolů a také oceňuji konzistenci grafického zpracování. Ať jsem se ale snažil sebevíc, zábava se nedostavovala. Goat Simulator mě alespoň na pár hodin zaujal kvantitou různých aktivit. Dovedu si představit, že Versus mód s živými hráči bude zábavnější, ten jsem ale neměl možnost otestovat.